Friday, November 26, 2010

MASIHKAH ADA ESOK BAGIKU...

Hari ini tatkala berada disini..
Jiwa yang kosong makin terisi..
Hati yang lara sudah terubat..
Resah yang melanda kian beransur..
Aku semakin mengerti lumrah alam..
Aku semakin memahami erti perasaan..
Dan aku semakin matang menilai keputusan..

Disaat aku hampir jatuh dan tersungkur..
Aku bangkit kembali..
Disaat aku terbang tinggi melangit...
Aku pandang kebawah...
Kerana aku pasti tempat itulah yang mengajarku..
Mengajarku erti kasih sayang..
Mengajarku erti ketabahan hati...

Tatkala ini..
Aku merenung kembali..
Apakah aku ini sempurna??
Ya..aku belum sempurna..
Dan sememangnya aku tak akan pernah sempurna..
Kerana sempurna itu bukan milikku..
Bukan jua milik kau temanku..
Tapi sempurna itu hanya milik Allah
DIA lah Yang Maha Sempurna..

Tapi aku pasti dan yakin..
Meskipun aku dan kamu bukan sempurna..
Tapi aku dan kamu masih boleh melakukan yang terbaik..
Bukan untuk aku..
Dan bukan jua untuk kamu.
Tapi melakukan terbaik untuk Allah..
Kerana masih memberikan aku dan kamu..
1 peluang lagi dibumi ini

No comments:

Post a Comment