Friday, November 26, 2010

LUKISAN HATI INI....

Hari ini...
Aku pelajari sesuatu yang baru..
Sesuatu yang mengajarku erti kesabaran..
Walaupun ianya perit untuk ditelan..
Tapi aku tahu dan aku pasti..
Ada sesuatu terselindung disebaliknya..
Yang hanya DIA yang kuasa mengetahuinya..

Kini...ketika ini...kala ini..
Aku pasrah dengan ujian yang menggalas..
Aku tahu pasti ada jalan keluarnya...
Angin bertiup kencang ..
Dan kini ia kembali sepoi-sepoi bahasa..
Bagaikan ada sesuatu yang ingin disampaikan..

Dan aku semakin yakin..
Penderitaan ini bukanlah berpanjangan..
Akan ada saat dimana kebahagiaan akan menjelma...
Aku ingin terus berjuang..dalm tinta ini..
Hingga ke titisan terakhirku...

Lukisan hati ini akan terus disini..
Menguntai kata bersama teman..
Melalui tinta maya..
Melalui jemari yang lima..
Dan aku semakin kuat..
Doakanku sahabat..
Supaya kekuatan ini bukan sementara..
Tapi selamanya....

No comments:

Post a Comment