Wednesday, December 1, 2010

Pesanan Buatmu Muslimah...


Perempuan yang ku KASIHI
adalah pencinta Tuhannya
yang mengalir cinta, takut dan harap
yang menguasai perjalanan hidupnya setiap masa
sehingga Dia memanggilnya.

Perempuan yang aku RINDUI
adalah perempuan yang di wajahnya
terpancar sinar nur Ilahi
lidahnya basah dengan zikrullah
di sudut hati kecilnya sentiasa membesar Allah

Perempuan yang aku CINTAI
yang menutup auratnya dari pandangan mata ajnabi
kehormatan dirinya menjadi mahal nilainya
biarpun namanya tidak terkenal di bumi
tetapi di langit, ia disanjung tinggi

Perempuan yang aku SAYANGI
bersyukur dengan apa yang ada
yang bersabar dengan apa yang tiada
cinta kepada hidup yang sederhana
yang tidak bermata dunia.

Perempuan yang aku SUKAI
adalah sejuk mata memandang
dek terlihat keluhuran akhlaknya
menjadi sumber ketenangan jiwa bila hati bergelora

Perempuan yang aku IDAMI
adalah yang mengingatkan hatiku kepada Ar-Rahman, Ar-Rahim
bila rohku melupai janji pada Ilahi

Perempuan yang aku SANJUNGI
menjadi dian pada dirinya sendiri
menjadi pelita kepada bakal putera-puteriku
untuk meneruskan perjuangan di kemudian hari

No comments:

Post a Comment