Saturday, December 18, 2010

RINDU.....

Ia memang rindu itu
Sering bertandang
Dan bermain dihatiku
Aku cuba untuk melupakan
Seterusnya membenci dirimu
Namun...
Aku tak berupaya
Semakin menebal rindu
Yang terlaras buat mu

Rindu...
Aku jadi malu sendiri
Dimana letaknya harga diri
Setelah apa yang terjadi kini
Ku cuba untuk membuang
Perasaan yang tak terbendung ini
Namun aku tak segah dulu
Hanya mampu menulis lagi
Rindu...
Aku jua sepertimu
Ingin menatap biar pun sekejap
Agar terlerai rindu ini
Tapi...
Siapa lah aku di sisimu kini
Rindu...
Rindu kah aku pada senyum tawamu
Rindukah aku pada gurau sendamu
Rindukah aku pada bayang-bayangmu
Rindukah aku pada kenangan silam
Sedangkan antara kita
Sudah sampai kepenghujungnya...
Cuma
Ingin ku tanya...
Apakah aku yang bersalah
Dalam mengejar mimpi hari
Terlerai sudah
Di pelamin airmataku...
Kerana...
Rindu itu tidak akan
Ada untuk kedua kalinya lagi...

No comments:

Post a Comment