Wednesday, December 8, 2010

BETAPA HINANYA AKU DISISIMU…

Di saat aku ditimpa bencana, aku seringkali memohon kepadaMu.. Ketika bencana itu hilang, aku melupakanMu. Telah terlalu banyak janji- janji manis ku tabur padaMu. Aku sering memungkiri janji-janjiku padaMu. Betapa hinanya aku disisiMu…

Ku akui aku seringkali membiarkan diri ini tewas pada pautan nafsu. Aku biarkan diri ini tertipu dengan benda yang dipanggil fitrah.. Aku biarkan diri ini tenggelam dan alpa dalam nikmat dunia yang palsu.. Aku telah jadikan semua itu sebagai puncak dan matlamat pencarianku.. betapa hinanya aku disisiMu.

Aku telah menjadi semakin berani. Berani meletakkan nasib ditangan ku sendiri..Berani meletakkan diriku dalam golongan yang rugi. Mengorbankan segalanya untuk benda yang tidak pasti.. Betapa hinanya aku disisi Ilahi.

Ya ALLAH…janganlah Kau condongkan hatiku kepada kesesatan setelah Kau beri hidayah..Kau penuhi permohonanku dan mudahkanlah perlaksanaan keperluanku. Kau bantulah aku dalam memperbaiki amal ibadahku padaMu.. Kau bersihkanlah hatiku dari noda dan dosa..janganlah Kau tolak untuk memenuhinya sedangkan Engkau telah memberiku jaminan untuk itu. Janganlah Kau tutup pintuMu sedangkan Engkau telah memerintahkan aku mengetuknya.

Anugerahkanlah aku segala sesuatu yang mendatangkan kebaikan di dunia dan di akhiratku dan masukkanlah aku ke dalam golongan yang berbuat baik kerana permohonan yang ku pohon dariMu dan yang mendapat hasilnya dari memohonnya dariMu, yang mendapatkan Kurnia dariMu kerana bertawakal kepadaMu dan yang mendapat perlindungan kerana melindungkan diri di bawah naunganMu.

No comments:

Post a Comment