Thursday, December 1, 2011

Hanya PadaMU...

Ya Allah... ya Tuhan ku...
Demi Engkau ya Allah....
Aku seru Engkau...
Dimanakah lagi dapat kutemui cinta sejati.... kecuali pada cinta wajah Mu
Kemanakah lagi hati ini harus berlabuh.... kecuali pada kasih sayang Mu
Kemanakah lagi kan ku hadapkan diri ini.... kalau tidak didalam naungan belas kasehan Mu
Ya Allah.... ya Tuhan ku...
Aku seru Engkau....
Jadikanlah hati yang lemah ini..
Agar bertambah kukuh hanya pada-Mu
Jadikanlah hati yang lemah ini...
Agar bergantung hanya pada Mu
Jadikanlah hati yang lemah ini...
Penuh terukir cahaya nama Mu
Ya Allah....ya Tuhan ku...
Aku seru Engkau...
Dengarkanlah dan saksikanlah jeritan kata2 hati ku ini...
Aku mohon redha atas segenap keputusan-Mu
Aku mohon kekuatan diatas segala rahmat naungan Mu
Aku mohon keampunan sebanyak nafas yang berlalu
Aku mohon kesejukan setelah matiku...
kenikmatan memandang wajah-Mu
Dan kerinduan untuk berjumpa dengan-Mu
Ya Allah ... ya Tuhan ku...
Demi Engkau yang maha Agung lagi maha Mendengar!
Ampunilah diri yang lemah dan daif ini ...
Penuhilah kehinaan ini dengan keindahan maghfirah-Mu
Demi segala sifat kasih sayang Mu.....Amin

No comments:

Post a Comment