Tuesday, October 11, 2011

Munajat padaMU...

Ya Allah….aku mahu memiliki JIWA YANG TENANG!!!
Kerana dengan jiwa yang TENANG itulah aku akan menjadi
dan termasuk golongan hambaMu yang Kau panggil…
untuk masuk ke dalam SyurgaMU….
Dengan Jiwa yang TENANG….jiwa yang bekal rohaninya sudah penuh…
maka akan tenanglah rohku menghadap kepadaMU…
untuk Kau undang masuk ke dalam keabadian SurgaMU ya Rabbi…

Ke Mana Saja Aku Selama Ini….??!!!
Aku harus segera dan cepat mengejar ketinggalanku… .
Aku harus segera memperhatikan santapan jiwa dan rohaniku…
Agar cukup dan penuhlah bekalku nanti…
Untuk siap menghadap sang Illahi…

Ya Allah…ingatkan aku selalu meberikan santapan pada rohaniku….
bimbinglah aku untuk selalu dalam jalan dan petunjukMu…
Ingatkan aku untuk selalu dekat denganMU…selalu mencintaiMu….
Untuk dapat memperbanyak ibadahku…menjauhi laranganMu…
lapangkan jalan meraih pahalaMu…
terangilah jalanku dengan RedhaMu…
Kerana aku ingin menjadi hambaMu yang Engkau berikan redha…
Sebagai JIWA YANG TENANG….
Untuk Kau panggil dan Kau undang
Memasuki istana SYURGAMU yang abadi….
Subhanallah….

No comments:

Post a Comment