Tuesday, December 14, 2010

PERSOALAN...

Kenapa ramai di sekeliling ku, aku masih terasa sepi? Mengapa ramai teman bual bicara, ku masih terasa kosong? Mengapa aku masih lagi menanti kebahagiaan? Adakah persoalan yg timbul nada kekecewaan?, atau aku hanya bersandiwara tentang nikmat kehidupan.. atau pun aku sekarang menempuh fasa perubahan kematangan? Dari seorang anak menjadi remaja, dari remaja menjadi dewasa.. dari ketidakpedulian berubah kepuasan bila memikul tanggungjawab? Adakah sesiapa di luar sana yg merasa apa yang aku rasa? Adakah aku sendiri terasa begini? aku masih dalam keadaan yang tidak menentu.. kadangkala biarkan semua berlalu…mengapa di waktu aku bersendirian di temani hanya permikiran.. aku hanyut dalam seribu satu persoalan?
Aku masih lagi berfikir dikala jemari ini pantas menaip butiran kata..butiran kata yang kadangkala bernada kecewa… namun bukan kecewa yang sebenarnya ku sandarkan..cuma sedikit keluhan tentang kekosongan…
Aku ingin hamburkan segala rasa dan pra rasa dalam benak jiwa kepada sesiapa.. namun aku lihat rakan disekililingku kebanyakannya lebih gemar bergelumang didalm hidup yg lebih mudah dan ringkas.. bila aku mula berbicara tentang isu yang lebih berat.. mereka masih lagi meminjamkan telinga namun mereka tidak mendengar dengan jiwa..sedang aku berbicara tanpa noktah sambil mengharapkan seseorang mencelah memberi pendapat..namun sunyi.. hanya kedengaran dengus dan keluh kesah meminta aku menukar topik… bila aku menukar mode aku dari seorang yg keanak-anakan ke era kedewasaan.. mereka seakan memandang aku dengan wajah seribu satu persoalan.. ramai kawan2 seusia ku gemar berfikir tentang keseronokan dan mereka gemar menjustifikasikan keseronokan dengan usia muda yg mereka lalui… tidak salah kan jika berseronok sambil absorb and fikir tentang kematangan? ataupun aku yg terlalu mengharap kawan2 berubah sealiran dengan fasa ku? atau aku terlalu mengharap orang berubah mengikut selera ku?
Aku masih lagi bingung… bingung.. bingung tentang abstraknya kehidupan di remang arus kehidupan.. begitulah abstaknya tentang persoalan…..

No comments:

Post a Comment