Wednesday, March 9, 2011

KasiH daN CintaKU hanya PaDaNYA........



Dalam hidup ini ada pasang surutnya,
suatu ketika dulu aku cukup tidak bersedia utk menghadapi saat surutnya.....
saat getirnya menghadapi dugaanNYA,
Aku cukup tidak puas hati, terlalu menyalahkan DIA
kataku DIA tak menghargai akan usahaku
Namun DIA maha adil maha mendengar rintihan hambanya,
Di berikan untuk hambanya ini satu peluang, satu kegembiraan
Diberikan aku satu kepuasan....
Namun adakah aku menghargai pemberianNYA???
itulah memori zaman jahiliahku

Hari ni,
saat getir ku tiba lagi....
namun penerimaanku cukup berbeza
Aku cukup bertuah dikelilingi sahabat yg sentiasa mengingatkan aku....
kenapa dugaan dari DIA datang lagi....
adakah DIA telah melupakan aku??
atau aku yang melupakan kesenangan yang diberikan olehNYA?

Namun,
Hari ini aku lebih reda,
aku tahu aku diduga kerana DIA sayangkan aku,
mahukan aku memahami kenapa aku dipilih menjadi khalifah dunia...
Hari ni baru aku merasakan benar-benarnya jatuh cinta, kasih akan DIA
DIA sahaja yg sentiasa mendengar rintihanku,
mendengar aduanku, mendengarkan tangisanku,
Kini aku sangat pasti DIAlah KEKASIH hatiku
kasih dan cintaku hanya padaNYA
dapatku rasakan hadirnya DIA
betapa manisnya saat itu

Tapi,
cukupkah hanya lafaz kasih itu?
Adakah lafaz itu hanya sementara?
aku harus terus belajar bagaimana utk membuktikan kasihku padaNYA
wahai teman bantulah aku
ada janji yang perlu aku lunaskan
harus ku tunaikan janjiku padaNYA.....
kerna DIA kasih dan cinta hatiku

No comments:

Post a Comment